Friday, April 8, 2011

Bekerjalah dan ikhlaskan hatimu...(untuk diriku...hehe)


Assalamualaikum...

Sibuk memanjang...kerja..kerja..kerja... tp Kerja tu satu ibadah...mencari rezeki yang halal supaya kita hidup dengan baik didunia...tak meminta-minta dan senang menjalankan ibadah untuk bekalan di sana nanti... :) Tips-tips motivasi ni antara yang aku baca...

Nabi Muhammad s.a.w. bersabda yang bermaksud;
“Bekerjalah kamu seolah-olah kamu akan hidup seribu tahun dan beribadatlah seolah-olah kamu akan mati esok”

Tapi, bila kerja...kerja...kerja...'ter'kadang hati mengeluh...penat, x cukup rehat, kerja banyak la, kerja tak siap, gaji tak cukup, huhuuu persoalannya...IKHLASkah aku bekerja selama ini? confirm kah aku boleh dapat pahala selama aku bekerja ni??? mengapa masih ada keluhan dihati.....masing-masing boleh nilai diri sendiri...IKHLASKAH AKU??? :)


No comments:

Post a Comment